• Přeskočit na hlavní obsah
  • Přeskočit na hledání
  • Jak nebýt úplným blbcem

    David Gruber

    Délka: 2 h 50 min
    Interpret: David Gruber
    Vydavatel: David Gruber
    Vydáno: 2015
    Typ souboru: MP3
    Velikost: 160 MB

    Pod žertovným názvem se skrývá svěží nahrávka na vážné téma: Jak vyžít ve stále náročnější a mnohdy stále nestydatější mezilidské komunikaci; převážně při práci, podnikání, budování kariéry, ale též v osobním životě. Kniha je modernizovaná nejčerstvějšími výzkumy a zkušenostmi z kurzů, tréninků, besed a zpětných vazeb autora.
    Nahrávka se se díky svému názvu jistě hodí jako žertovný dárek někomu z kolegů (např. „šéfovi či kolegovi k narozeninám – a on ani neví, kdo přesně mu to dal“), ale také k přímému prostudování a pravidelnému poslechu přímo toho, kdo si ji pořídí.
    David Gruber se zde poprvé pouští do „stručné kuchařky“, tj. bez jakéhokoliv teoretizování uvádí typické problémové situace (pomluva; šéf „nechce nic slyšet“; manipulátor na poradě; osočení pomocí polopravdy aj.) a hned nato konkrétní komunikační obranu, vhodnou reakci.

    Brzy je však chtě nechtě respektována situace, že určitá jediná konkrétní komunikační obrana může někdy uspět, jindy ale selhat. A tak se začínají probírat různé typy lidí podle charakteru, temperamentu, osobnostních preferencí apod. Posluchač zde má systematickou typologii těch, na nichž závisí jeho komunikační a tím i pracovní úspěch. Typologie lidí z pera Davida Grubera je úplnou novinkou, většinou totiž dříve takový přístup spíše kritizoval.
    Ale kontinuita Gruberových názorů je přesto zachována; ukazuje, že komunikační typ není nějaká stálá veličina, na níž můžeme vždy sázet při volbě komunikačního přístupu; ale že hodně závisí na prostředí-situaci a na momentální dispozici komunikujícího člověka.
    Na závěr autor formuluje sedm zcela nových „komunikačních obrů“, tedy psychologických dovedností, které vám obecně umožní najít optimální reakci na jakoukoliv problémovou situaci. Jde o know-why, z nějž znalému čtenáři vyplyne vždy správné know-how. Znovu před vámi defilují konkrétní komunikační problémy obdobné těm úvodním, ale s vašimi reakcemi již podstatně vyspělejšími, moudřejšími, více variantními. Optimalizovanými na samou hranici umění možného.

    Obsah:
    1. K názvu knihy
    2. Obsah
    3. Konkrétní situace a vaše obrana v nich
    4. Know-how, know-why a další know..
    5. Kupa příčin nedorozumění v mezilidské komunikaci
    6. Proč v mezilidské komunikaci převažuje nepohoda
    7. Hippokratova odlišnost z antiky
    8. Jeden člověk - různý typ v různých situacích
    9. Proč se lidé vyhraňují
    10. Racionální nebo emocionální typ
    11. Míra spolupráce hemisfér
    12. Každý pes jiná ves - Soutěživci a klídkovci
    13. Rozdíl v životní zkušenosti
    14. Lidé
    15. Lidé
    16. Rozdílnost podle okamžitého osobního zájmu
    17. Řešení komunikačních problémů
    18. Konkrétní situace
    19. Závěr
    20. Literatura a tiráž
    21. Bonus - Sedm komunikačních obrů

    Jak nebýt úplným blbcem - audiokniha obsahuje motivační nahrávku, jejímž autorem i interpretem je David Gruber.

    více

    Jak poslouchat audioknihy nejpohodlněji?


    Ikona aplikace O2 Knihovna
    V aplikaci O2 Knihovna
    • bez registrace
    • na telefonu i tabletu
    Stáhnout zdarma