Běhání - fitness i maratony

Koupit za 149 Kč Cena včetně DPH


Tato e-kniha je dostupná ve formátech:

PDF

Dostupnost formátů zavisí na vydavateli. E-knihy mají velikost od 1 MB do 30 MB.


Vydavatel: CPress
Vydáno: 2015
Jazyk: český
Počet stran: 256

Vše, co potřebujete vědět o běhání - od výbavy po trénink!

Tato kniha je určena jedincům všech úrovních fyzické kondice, kteří milují běh nebo právě chtějí začít běhat. Cílem této knihy je, aby se vám běhání stalo příjemnou součástí vašeho života, ať už budete běhat jen pro zábavu nebo se chcete dostat na profesionální úroveň.

Kniha je rozdělená na tři části:

- První část nabízí rady a tipy o běžeckém oblečení, botách, běžeckých stylech, ale také techniky zahřátí a vychladnutí, informace o procesu adaptace a také specifických potížích, kterým musejí v různých životních fázích čelit ženy - běžkyně. Je zde podrobně vysvětlený maximální příjem kyslíku, který je nejvýznamnějším měřítkem běžecké zdatnosti. Najdete tu přehled méně i více pokročilého běžeckého vybavení společně s radami, jak se dobře vybavit, aniž byste museli utratit celé jmění. Zjistíte pro a proti nošení minimalistické obuvi a běhání naboso. Otevřeným a praktickým způsobem zde naleznete zásadní teorii generalizované adaptace Hanse Selye a její důsledky pro každého, kdo běhá nebo trénuje.

- Druhá část vás krok za krokem provede procesem využívání vašich vlastních cílů a charakteristik k naplánování efektivního běžeckého programu. Seznámíte se tu s deseti typy běžeckých tréninků, včetně nového intervalového tréninku, který vyvinul Peter Thompson. Zjistíte, co dělat před a po běžeckém tréninku; a dozvíte se, proč a jak využívat cross trénink nebo si vést běžecký deník. Dále tu najdete podrobné informace o strečinku, výživě, sledování indikátorů zotavování či o cross tréninku ve vodě.

- Třetí část nabízí konkrétní tréninkové plány, které vám pomohou dosáhnout vašich cílů. Týden po týdnu, den po dnu budete moct využít těchto přizpůsobitelných programů tréninku pro začátečníky, kondičního fitness tréninku, tréninku běhu na krátké trati, tréninku na půlmaraton i na maraton. Programy jsou 13 až 26týdenní. Poslední kapitola této části se zabývá regenerací po závodech a prevencí zranění, což jsou významné součásti každého běžeckého programu, a vyzbrojí vás řadou návrhů, jak zotavit své tělo a dodat mu novou energii.

Programy jsou flexibilní a rozpětí intenzity jsou vypočítaná a seřazená tak, aby vyhovovala vašim týdenním a denním tréninkovým potřebám. Vedle týdenních rozpisů programů najdete řadu tréninkových tipů nebo příkladů tréninkových a závodních protokolů.

Richard L. Brown, Ph.D., je zkušený mnohaletý trenér a sportovní fyziolog. Trénoval závodníky v běhu v každém věku, od středoškolských až po seniory, a na všech úrovních, od nováčků až po olympioniky a mistry světa. Pracoval jako osobní trenér působivého seznamu sportovců světové třídy včetně Shelly Steelyové, Suzy Favor Hamiltonové, Vicki Huberové a Mary Decker Slaneyové. Zvláště proslul tím, že dovedl Slaneyovou k zisku dvou zlatých medailí na mistrovství světa v Helsinkách v roce 1983. Koučoval atlety při šesti uplynulých olympiádách a olympijských kvalifikacích.
V roce 1992 získal na University of Oregon doktorát v oboru vědy o sportu a pohybu. Kromě toho, že je autorem této knihy, publikoval v mnoha recenzovaných periodikách o zdraví a fitness. V otázkách souvisejících s během a fitness je velmi žádaný jako přednášející i klinik.

více

Jak číst zakoupené e-knihy nejpohodlněji?


V aplikaci O2 Knihovna
• bez registrace
• na telefonu i tabletu
Stáhnout zdarma